dinsdag 12 maart 2013

Toddlers going wild!


Maandag 11 maart

Vandaag aan mijn tweede lesweek begonnen in Suriname. Mijn eerste week verliep niet vlekkeloos...
Ik ben namelijk mijn bankkaart kwijt omdat de automaat hem heeft ingeslikt. Volgens de bank was mijn kaart aangegeven als gestolen dus hebben ze die maar meteen bijgehouden. Morgen ga ik langs de hoofdzetel van de bank, die gelukkig maar enkele straten verder is. Ik kan iedereen al adviseren om twee bankkaarten mee te nemen van verschillende banken (vb. extra gratis zichtrekening bij ING).

Loïc en Sander nemen afscheid



Nu terug naar de lessen, die wel vlot verliepen hoewel het toch nog altijd veel energie vraagt om les te geven in 30°C. De moeilijkste klassen zijn het eerste en tweede leerjaar, die nog veel te speels zijn.
De leerlingen hebben tijdens mijn les ook afscheid genomen van stagiairs Loïc en Sander, die zaterdag terugkeren naar België.





estafette

In de namiddag heb ik mijn huisgenotes geholpen bij hun sport- en spelnamiddag, waar ik ook enkele foto's heb getrokken.
Het is me opgevallen dat kinderen veel beter meewerken als ze punten krijgen voor hun prestaties.
Het weer was ons ook gunstig, het zag er namelijk al de hele dag bewolkt uit. Al bij al een leuke dag en  goed kunnen lachen met de talrijke valpartijen bij de estafette, en de leuke spelletjes die de meisjes hadden voorbereid.






Laurine tijdens de spelnamiddag
Checking out my glasses


Dinsdag

Vandaag hadden we meteen prijs, les geven aan 4 kleuterklasjes tegelijk. Luisteren doen ze niet en zelfs het gemakkelijkste spel begrijpen ze niet. Voor ik het wist waren ze allemaal aan het rondhollen en hebben we ze maar laten doen, ze hebben immers nauwelijks beweging. Tijdens de speeltijd moeten de kleuters hier in de klas blijven en hun boterhammen eten, terwijl de andere kinderen mogen gaan spelen. De tweede les was afgelast door plotse hevige regen, dus hadden we even een pauze van bijna 2 uur. De derde les was met het 5de leerjaar en verliep zeer vlot, een mooi einde aan een zware lesdag.





Ik heb ook voor het eerst in de school gegeten, de overheid voorziet de leerlingen namelijk van een gratis warm middagmaal als ze in de naschoolse opvang blijven. Vandaag was het rijst met kip en doperwten.
In de namiddag heb ik mijn huisgenotes nog geholpen bij de voorbereidingen van hun volgende spelnamiddag. We hebben medailles gemaakt voor de kinderen.
Vanavond eten we kip met broccoli en aardappelen, ik ga hier meer kip eten dan ik in mijn hele leven heb gegeten.




Tot de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten