donderdag 28 maart 2013

The festival of colors!

Maandag 25 maart
Rope skipping initiatie
De laatste schooldag voor de paasvakantie. Ik heb maar 1 lesje moeten geven want het regende 's ochtends. Omdat het maar 1 lesje was mochten de leerlingen zelf kiezen wat ze wilden doen. Eerst hebben we estafette gedaan, gevolgd door voetbal voor de jongens en kringspelletjes voor de meisjes. Na de les les heb ik mijn huisgenotes nog wat geholpen bij hun initiatie rope skipping. De kinderen waren super enthousiast, alsof ze het nog nooit gezien hadden. In BelgiĆ« doen Katrien & Laurine (de huisgenotes) aan rope skipping en nemen ook deel aan wedstrijden. Zelf heb ik even mijn zotte skillz laten zien aan de kinderen, toen waren ze iets minder enthousiast :). 


Dinsdag
Nog een rustdag, morgen is er een festival waarbij ik kleren nodig heb die zeker vuil mogen worden. Ik ga vandaag shoppen voor wat goedkope witte kleren, iedreen raad immers aan om witte kleren aan te doen voor het festival. Voor de rest niet veel spannends gedaan :).


Woensdag
Subh Holi!

Holi Phagwa! Het hindoestaanse lentefeest is van de partij! Er zijn podia op het onafhankelijkheidsplein en in de palmentuin. Er zijn standjes met flesjes phagwapoeder, een soort gekleurd poeder om mee naar elkaar te gooien. Rond 2 uur zijn we naar de palmentuin afgezakt om daar de sfeer al wat op te snuiven, wat ons meteen opvalt is de grote menigte toeristen die hier aanwezig zijn. We worden al meteen aangevallen door andere studenten die hier stage lopen, nog geen 5 minuten na onze aankomst zien we er al mooi gekleurd uit :). Na een hapje in McDo zijn we even langs huis geweest om daarna naar het onafhankelijkheidsplein te trekken voor het feestje verder te zetten! Het was een topavond, zeker voor herhaling vatbaar! Ik vraag me af of ze zoiets als dit niet in Belgiƫ organiseren!





Sebiet nog een plonske doen int het zwembad en genieten van de zon!

Ciao bitchez!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten