donderdag 14 maart 2013

Fighting pupils!

Woensdag

Vandaag zijn de lessen vlot verlopen, de kinderen luisterden en deden heel actief mee.

Kringspelen tijdens de les
Door de plotse regen moesten we de tweede les taken. Onze laatste les was heel goed verlopen maar toen we terugliepen naar de klas was de juf plots verdwenen toen we straat moesten oversteken en één van de kinderen lag bijna onder een auto. De juf was blijkbaar even naar de winkel gesneld om een krant te kopen. De directeur kon hier uiteraard niet mee lachen maar deed er niet echt veel aan. Tijdens mijn pauze waren er ook enkele leerlingen in de klas op de vuist gegaan met elkaar, er waren meerdere mensen nodig om ze uit elkaar te krijgen en de gemoederen te bedaren.


Wat me ook is opgevallen de laatste tijd, is de manier van werken hier. De leerkrachten verlaten veel de klas om gewoon de praten met collega's en blijven soms een half uur weg! Na de Lessen heb ik nog wat in mijn boek gelezen en heb ik nog wat gewerkt voor school. Door de hitte was ik echt héél moe, dus heb ik maar een siesta gehouden tot onze (luidruchtige) Nederlandse huisgenote thuiskwam.


Donderdag


Climbing Mark
De laatste lesdag van deze week is weeral een feit, het gaat hier echt snel! We hadden vandaag het eerste leerjaar, die we voor de helft van de tijd gewoon hebben laten rondlopen. Als ze liever rondlopen, kunnen wij ook even uitrusten :). De twee andere lessen waren het 4de & 6de leerjaar, die duidelijk beter meewerken. 
Hier in Suriname wordt ook elke dag de vlag gehesen waarbij de kinderen het volkslied zingen, wat een patriots! Vandaag was de vlag stuk, dus gooien ze maar één van de leerlingen op de paal om dit te maken. De meest geschikte/geschifte leerling was Mark (not kidding), hij moest dus de paal opklauteren om de vlag te maken. Na de lessen nam ik ook wat eten mee naar huis en geniet ik nog van de bijtende zon.







Dit weekend ga ik op mijn eerste trip! Het is een korte trip maar zeker de moeite.
I'll keep you guys posted!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten